keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

mitä postaa ketä poistaa?

Huomenta!

Mietin tässä semmoista asiaa, kun tässä taannoin muutama facebook-kaveri poisti mut ja sen huomatessani laitoin viestiä, olenko kenties tahtomattani loukannut tai jotain? Toinen ilmoitti syyksi sen, ettei ole tarpeeksi nähnyt minulta päivityksiä. Enkä minä ole kommentoinut tai tykännyt pitkään aikaan hänen jutuistaan. Hmm. Se jäi vähän mietityttämään. Eikö se ole jotenkin ristiriitaista. Vai kuvittelenko vain?

Saahan sitä toki deletoida ketä vaan. En itsekään todellakaan edes hyväksy ihan ketä tahansa facebook - kaveriksi, pitää olla jonkinlainen kontakti - jos ei muuta, niin ainakin juteltu tai viestitelty tai jonkun kaverin tuttu, jos ei vielä oma. Eli en hyväksy randomisti kaikkia vain siksi, että mulla olisi joku iso klaani, määrä numeroita. Noup. No, ja tämä oli ihan tuttu, tai jos tarkempia ollaan niin sanotaan, että kaukainen sukulainen, jonka kanssa ei juurikaan ole pidetty yhteyttä, vaikka olisi ihan suotavaa ollutkin. Ei vain ole ollut tapana. Eikä näemmä ole jatkossakaan heh.

No nyt jäin sitä miettimään, että jos mulla ei ole ollut päivityksiä - turhastako niitä pitää kehitellä? - ja jos hän niitä odotti; eikö se tarkoita sitä, että hän olisi ollut nimenomaan kiinnostunut mun tekemisitä/sanomistani? Jotenkin en näe silloin ratkaisuna hiljaista deletointi-nappia.

Ymmärtäisin, jos olisin jotain hölmöillyt - tai ei, en sittenkään, sehän on minun asia. No, voishan sitä tietysti myötähäpeästä poistaa; tosin aika onnetonta touhua sekin. Eikö sitä ole omaa elämää?

Tämä nettimaailma on niin kummallinen. Villi viidakko, missä on ihan omat säännöt. Ethän sä voi vaikka jossain työyhteisössä -jos joku ei aina peesaa sua ja naura sun jutuille naama typerässä virneessä kahvitunnilla - niin tylysti ilmottaa, että sorry, mä en oo enää sun kaveri, kun sä et kommentoi mun juttuja.  Ja mennä sitten murjottamaan omaan koppiisi teekupin puruista parempia aikoja ennustellen.

Lievästi absurdia. Vai enkö mä nyt vaan tajua tätä? Ja onko sillä nyt niin väliäkään?  On niin naurettavaa, että vessasta alas vaan. Ja ihan pihalle! Vai mitäs olet itse mieltä?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voit valita myös nimetön-vaihtoehdon, mutta kiva olisi, jos jätät nimesi kommenttiin. Se näytetään heti hyväksynnän jälkeen. Kiitos!