maanantai 11. huhtikuuta 2016

Miten kynnet kasvaa?

Olin tässä jokin aika sitten pienessä leikkauksessa, jonka takia piti poistaa kaikki kynsilakat, korut ja hajusteet - eli kaikki ylimääräinen ihoon kuulumaton, mikä irti lähtee. Asia ok. Normaalisti olisin varmaan lakannut kynnet heti seuraavana päivänä, mutta nyt jostain syystä se jäi. Jäi koko viikoksi. Ja seuraavaksi. Sitten mä huomasin pikkuhiljaa, että en nypi mun kynsiä. Enkä kynsinauhoja. Kun yleensä, kun on lakannut kynnnet, niin heti parin, kolmen päivän kuluttua kun se lakkaa alkaa kulumaan kärjistä, alkaa myös kynnet liiskottumaan.
Oletkos huomannut saman?
No, mulla ainakin käy näin. Olen jotenkin kuvitellut, että se lakka suojaa kynsiä, pitää ne parempana ja kestävimpinä ja kauniina. Hmm. Vai olikohan toi sittenkin markkinamiesten taitavasti manipuloimaa tekstiä, jonka olen ominut vaivihkaa oman pääni ajatuksiksi?

Nimittäin.

Huomasin, että yllättäen parissa viikossa mun kynnethän alko kasvaa ihan silmissä! Herttinen sentäs! Mites tässä näin kävi? Tarkemmin ajatellen; miltä me niitä kynsiä suojataan lakalla? Miksi? Toki, myönnän, se on kaunista ja seksikästäkin, kun on vaikka ihanan pirtsakat pinkit tai kesällä vaikka herneenvihreet kynnet! Kyllähän se mieltä piristää! Ja aion toki lakata jatkossakin. En vain ihan vielä.

Meillä on muuten ollut semmonen hauska sisäpiirivitsi lapseni kanssa, joka on juonut maitoa (tai nyt en ole ostanut sitä enää yli kuukauteen kotiin, koulussa ja muualla toki voi juoda jos haluaa) ja hänellä kasvaa kynnet ihan älyttömän kauniiksi ja vahvoiksi. Hän on kiusoitellut mua, että "äiti, se johtuu siitä kun sä et juo maitoa! Siitä saa kalsiumia!" (tuon harhaluulon olen kyllä bongannut alas jo pariin kertaan, sekin on sitä mainosmiesten aivopesua) no  nyt sitten ihmeteltiin, ja naureskelin, että eipäs johtunut maidosta kynsien hyvä kasvu. Lälläslää.


No, eihän noi nyt vielä kovin pitkät ole, mutta mulle on! ja jostain se lähtee.
Mä olen oikein tyytyväinen tulokseen. Ja loppupeleissähän millään muulla ei ole merkitystä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voit valita myös nimetön-vaihtoehdon, mutta kiva olisi, jos jätät nimesi kommenttiin. Se näytetään heti hyväksynnän jälkeen. Kiitos!