sunnuntai 26. kesäkuuta 2016

Musta "Essumekko"

Mulla on ollut joskus käytössä tämmönen musta kapea - siis tosi kapea - pitkä mekko, joka vaatii myös tosi kapean uuman ja olemuksen eli noin about kokoa 36. No, koska tämä oli kaunis ja laadukas ja hyvää kangasta - olen sitä sitten hillonnut tuolla kaapissa.... en oikeestaan enää toivoen, että joku kaunis päivä siihen mahtuihin. Ei, ei enää sitä. Lähinnä se odotti jotain inspiraatiota.

No, nyt tässä juhanuksen aikaan kaivoin muutaman muunkin to do- vaatteen esille ja pyörittelin tätäkin käsissäkin hetken. Mitä ihmettä mä tästä oikein ompelisin? Ajattelin, että kun tuo on ihan nuoltu tiimalasimalliseksi, niin miten siitä ikänä saa ommeltua jotain, joka sopisi mun, noh, ei enää niin tiimalasivartalooni (nyyh).




...eli tämmöinen pitkä mekko, aika joustava ja napit sivussa. Ensin mietin, jos olisin laittanut tommosen hauskan kuvan printiksi, mutta ääh - mieli muuttui kun aloin siekaloimaan mekkoa...

Jokatapauksessa tuo valkoinen kangas saisi käydä - siinä on pieniä hentoisia bling blingejä. Kangas on aika ohutta, ei kuitenkaan läpinäkyvää.



Tää on musta aina yhtä kivaa puuhaa! Ei haittaa yhtään, jos ei tuukaan salonkikelposta, kun oon kaapissa vuosia hillonnu eikä siitä sillon mitään iloa ole... Eli kunhan keksin mitä tästä tulee...


Mitäkö nyt sitten ajattelin tästä tehdä? Öö - eikös tarkoitus ole ommellessa olla jossain flow -tilassa? - eli siis: en mä varmaan mitään ajatellu. (Olisko pitäny? :) )




Tein vaan mikä hyvältä vaikutti, mutu-fiiliksillä: ihan ensimmäisenä otin ja leikkasin tosta pitkästä mekosta semmoset 40cm ainakin pois helmasta. Ei nyt iltapukua, kun ei ole iltapukujuhliakaan tiedossa - too bad.



Keksin myöskin tuhota yhden toisen mekon tähän projektiin... heh. Eli tommonen bling bling - mekko, jota en tollaisenaan tulisi käyttämäänkään ja otin siitä vähän hihasta kiinni - ja naps, leikkasin!









Muuten - uskokaa tai älkää - mun piti ihan tsekata omia kuviani, että hetkinen; miten mä tän muuten tein? Mä en oikeesti muista!

Leikkasin kyllä joo keskeltä ihan vaan reippasti kankaan kahtia, mutta jotenkinhan mä oon sitä suurentanut - ja sitten tuli vielä toi decolte´-alueen kohta... ööö - joo, siis mä oon ollut defenetely jossain flow´ssa - ja vaikka tämä oli juhannuspyhinä en kyllä juonut edes mitään teetä väkevämpää (eikä siellä ollu myöskään muuta ruohoa ku jasmiinia - ja kerran vaan sitäkin). Hmphf.




No, sen valkoisen kankaan kuitenkin siihen asettelin ja ompelin. Sitten halusin tosiaan vähän jotain bling blingiä - oli muuten jotenkin liian yksinkertainen mun tyyliin. Eli sitten leikkasin hihasta palan jos toisenkin ja tein vähän eloa mustan ja valkoisen välimaastoon -  tohon rintojen alle. Ihan vaan huvikseen. Ja sitten vielä tein tohon keskelle samaisesta bling blingistä vähän koristetta... (ja onnistuin poikkaseen yhden neulan samalla, sen verran hurjia noi on, vaikka niin viattomilta näyttääkin).

Ta-Daa! Tämmönen tästä sitten tuli!

Mä en kyl voi sille mitään,  mut jostain syystä mulle tulee mieleen joku saksalaistyyppinen tarjoilijan asu - vaikka eihän niillä nyt tämmöisiä ole! Vai onko? Ehkä koska toi vähän niinkuin näyttää joltain essulta - heh - ei haittaa yhtään.
Tää voi olla sit mun essuhame! Aika hieno sellainen kuitenkin, eikö? En mä tää päällä kyllä rupee pullia leipomaan... :)

Sitäpaitsi - tää pitää vielä viimeistellä. Toi aukko on vähän turhan "antava" (kuva ei kerro), joten ajattelin vielä tässä jonain hiljaisena illan hetkenä viritellä vaikka kolme pientä kristallia yhteen ja neuloa keskeltä kiinni, niin, että tosta muodostuu - no mikäs muu kuin: Sydän!

PS. näyttääpäs tosi (!) pöljältä noi mustat leggarit tuolla alla - uuh! - sorry - en nyt yhtään miettinyt. Sanotaan nyt vaikka, että kuvausrekvisiittaa. Ei käy laatuun - eikä jalkaan - tämän mekon kanssa...

Mitäs tykkäsit? Saa kommentoida! :) (as always)







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voit valita myös nimetön-vaihtoehdon, mutta kiva olisi, jos jätät nimesi kommenttiin. Se näytetään heti hyväksynnän jälkeen. Kiitos!